15 en 16 november Ibiza

16 november 2016 - Ibiza-stad, Spanje

Op 15 november hebben we 's morgens met Todd Kolod afgesproken. Deze meneer is een Amerikaan en woont nu een jaar op Ibiza met zijn vrouw. Todd is een voorvechter van electrisch vervoer en promoot dit op Ibiza. Via hem heb ik een laadpas gekregen voor het opladen van de auto op Ibiza. Na een kopje koffie en wat heen en weer gepraat nemen we weer afscheid. Silvia en ik gaan 's middags naar de top van de oude stad Ibiza. Wat een klim is dit zeg. Er komt geen eind aan, maar we zijn zo goed als bovenaan gekomen.

Weer beneden aangekomen gaan we lunchen. Daarna lopen we door de 'nieuwe' stad richting het hotel. Hier nemen we even rust en frissen we ons op om daarna te gaan eten. We hebben een leuk tapasrestaurant gevonden vlakbij het hotel en gaan deze uitproberen. Het eten is heerlijk en voldaan lopen we naar het hotel terug. We nemen nog een cocktail en gaan dan lekker slapen.

Woensdag  gaan we direct met de auto op pad en gaan naar het oudste restaurant van Ibiza, Bar Anita aan de oostkust van Ibiza. Hier nemen we een ontbijtje en een koffie. Daarna rijden we richting het noorden en daarna naar het westen richting Santa Antonio. In de middag hebben we afgesproken met Todd om nog even te lunchen. Daarna gaan we weer richting de oplaadpaal om de auto op te laden voor de reis naar huis. Om 16 uur komt er nog een fotograaf van de Dario de Ibiza, de krant van Ibiza, om een foto te nemen van de auto. Morgenochtend hebben we nog een afspraak met Laura om te praten over onze reis naar Ibiza met een electrische auto.

Morgen zullen we om 12:30 uur weer richting het vasteland varen en zullen we naar huis komen. De terugreis duurt naar verwachting tot en met zondag, tenzij het allemaal meezit. Donderdag willen we proberen tot Barcelona te komen, hopelijk redden we het.

1. Yvonne:
    Hallo
    Leuk om de verhalen te lezen. Neem een beetje zon mee, het is hier koud en nat.
    Doe rustig aan en geniet vooral.
    Groetjes van ons drieen
  2. Silvia:
    16 november 2016
    Ibiza is echt fantastisch. Ook leuk om weer in hetzelfde restaurant "bar Anita" te ontbijten waar ik een paar jaar geleden met Mathilde had gegeten. Zon proberen we mee te nemen zus. Groetjes
  3. Carla Huijser:
    16 november 2016
    Weer een top reis! Geniet er nog even van! Leuke foto trouwens naast het kenteken ;-)
  4. Anton:
    Hoi Silvia en Raymond,
    Weer een bijzondere ervaring voor jullie met de Tesla naar Ibiza en dan ook nog de krant halen !!
    En nog gesport ook naar de oude stad en terug, gelukkig ook nog minder gezonde dingen gedaan zoals lekker eten eeennn cocktailtje gedaan .
    Ik zeg lekker genieten nog !!

Groeten vanaf Rijksstraatweg
  5. Petra:
    17 november 2016
    Goede terugreis, geniet nog even van Ibiza :-)