19 november van Clermont-Ferrand, via Bourge, Rungis, Lille naar Dordrecht

19 november 2016 - Dordrecht, Nederland

Vandaag de dag dat we naar huis gaan. Om 7 uur wakker, douchen en in de auto. Geen ontbijt dit doen we bij de eerste stop. We vertrekken om 7:45 en volgens navigatie zouden we om 17:45 thuis kunnen zijn, we gaan het zien. De eerste stop is in Bourge en hier zijn we rond 9:15 en laden we de auto op. En nemen een lekker ontbijtje bij de bakker die vlakbij is. Na zo'n 40 minuten door naar Rungis, een supercharger net onder Parijs. Ook hier 40 minuten laden en weer door. Bij de volgende stop is het Lille en de laatste stop voor we thuis zijn. Helaas was de bar gesloten voor eten, dus even wat bij de naast gelegen McDonalds eten en na 40 minuten gaan we weer verder. De navigatie zegt nog steeds: 17:45 uur thuis. Na 2 uur rijden komen we thuis om 17:45 uur, dus helemaal volgens planning gehaald. Inclusief een kleine file rondom Parijs. Toch grappig.

Zoals altijd aan het eind van onze trip de cijfers: we hebben in 11 dagen 4.194 km gereden en hebben hiervoor 938,7 kWh verbruik. Dit is een gemiddelde van 224 Wh/km, oftewel op 1 kW kunnen we zo'n 4,5 km rijden. Niet gek voor deze periode van het jaar. Komt overeen met het gemiddelde van alle kilometers die we gereden hebben.

1. Yvonne:
    21 november 2016
    Welkom thuis in het koude en natte nederland.
  2. Cris:
    21 november 2016
    Leuke trip hebben jullie gemaakt. Welkom thuis in het idd koude natte nederland! Hahahaha..... morgen zijn jullie er ook weer aan gewend.

Groetjes cris en veronica