Het is bijna zover

6 november 2016 - Dordrecht, Nederland

Zoals de meeste van jullie ondertussen wel weten gaan we weer op reis. Deze keer gaan we naar Valencia en dan door naar Ibiza. Waarom, zal je je afvragen? Gewoon omdat het kan.

Hoe het begon? Maanden geleden hebben we besloten om met een groep vrienden naar de motorrace in Valencia te gaan. Dit zouden we in eerste instantie doen met het vliegtuig. Totdat er een melding kwam van Tesla dat Valencia te halen is met de Tesla. En ja, zoals wij dan zijn dachten we "Dit gaan we doen". Dus de reisdoel werd Valencia. Om hier te komen moeten we ruim 1800 km rijden, inclusief laden is dit 24 uur onderweg. Maar dit blog heet niet voor niets Tesla2ibiza.reislogger.nl, ruim een maand geleden kwamen we erachter dat we met een ferry naar Ibiza konden en besloten dit dan ook maar te doen.

Gelukkig zijn er op het eiland Ibiza ook laadpalen en na wat heen en weer gemail met wat partijen die zich bezig houden met de laadpalen hebben we contact met Todd Kolod. Deze meneer is fanatiek EV-promotor en heeft zelf een elektrische motorscooter voor op het eiland. Met Todd hebben we geregeld dat we kunnen laden op het eiland.

Hopelijk ga je ons weer volgen, de reis duurt in totaal 12 dagen en beslaat zo'n 4200 km. Het schema is als volgt: vertrek woensdagmiddag en aankomst Valencia op vrijdagmiddag. Maandagmiddag met de ferry naar Ibiza en dan donderdag eind van de ochtend weer terug naar het vaste land. We hebben dan t/m zondag om thuis te komen.

1. Carla Huijser:
    7 november 2016
    Heel veel plezier! Leuk om jullie nu naar het zuiden te volgen... God tur!
  2. Pa en ma:
    7 november 2016
    We gaan jullie weer volgen.
    Veel plezier.