10 november van Auxerre, via Beaune, Vienne, Nimes, Narbonne naar Girona

10 november 2016 - Girona, Spanje

Vandaag de dag dat we kilometers moeten maken. Het einddoel is minimaal Gerona in Spanje. Dus op tijd uit bed, we zaten om 7:45 uur in de auto op naar onze eerste stop in Beaune. Net zoals gisteren regent het de hele tijd, maar gelukkig niet heel hard. Na een kleine 20 minuten laden kunnen we door naar Lyon, om te laden in Vienne. Hier moeten we 50 minuten laden, dus maken we hier gebruik van om even te gaan lunchen. Hierna rijden we door naar Nimes, dit is 2,5 uur rijden. Hier aangekomen is het 30 minuten laden voor de laatste tussenstop in Narbonne. We komen om 16 uur hier aan en voor het eerst is er nog een Tesla aan het laden. Deze komt uit Noorwegen. Ook hier is 30 minuten voldoende om de laatste deel van de reis van vandaag te maken naar Gerona. Vlak voor de grens komen we voor het eerst deze roadtrip in een file terecht. We lopen ruim 45 minuten vertraging op, maar eenmaal langs het pechgeval hebben we vrijbaan Spanje in. Na de grens nog een ruim half uurtje rijden. We besluiten om te gaan slapen waar we laden het Ibis Hotel. We checken in en frissen onszelf op. Volgens de receptioniste is er een goed restaurantje op loopafstand van het hotel König. Nou niets teveel gezegd, het is een tapas restaurant waar de mensen maar binnen blijven stromen. Heerlijke gerechten en snelle bediening, dus we genieten er maar van.

Morgen gaan we de laatste 450 km rijden inclusief laden zal dit 6 uur in beslag nemen, dus vergeleken met vandaag valt dat wel mee. Vandaag zijn we 11 uur onderweg geweest en hebben ruim 850 km gereden.

1. Pa en ma:
    10 november 2016
    Geniet er van ondanks het weer.
    Het is hier ook slecht weer.

Groetjes Pa en Ma
  2. Todd Kolod:
    10 november 2016
    Here in Spain, we call you "pioneros" or pioneers. Thank you for your service to our planet! Electric vehicles have the potential to be powered by renewable energy. This is our hope for the future as we try to reduce our CO2 emissions. The island of Ibiza welcomes you on November 14. The major newspaper on the island, Diario de Ibiza, is planning to do a feature about your visit.